Ale co ja mam zabrać do szpitala...? Wyprawka dla mamy i dziecka



   Pamiętam, że gdy szykowałam się do pierwszego porodu kompletnie nie wiedziałam, co będzie mi potrzebne w szpitalu. Przekopałam wiele stron internetowych zanim udało mi się skompletować wyprawkę. Teraz koleżanka, która będzie mamą po raz pierwszy pyta : "a to mi się przyda?".
Przygotowałam więc małą ściągę tego, co będzie potrzebne na porodówce i w szpitalu, gdy już maluszek będzie po drugiej stronie brzucha.


Dla mamy:
- koszula (lub duży t-shirt) do porodu - musicie być przygotowane na to, że po wszystkim trzeba będzie ją po prostu wyrzucić,
-2 koszule do karmienia (lub zwykłe koszule rozpinane od góry),
- 2 staniki dla matki karmiącej,
- ręcznik kąpielowy i 1 mniejszy,
- wkładki laktacyjne,
- majtki poporodowe,
- podpaski poporodowe,
- podkład na łóżko,
- klapki,
- szlafrok,
- telefon + ładowarka,
- drobne pieniądze,
- kosmetyczka, a w niej: żel pod prysznic,  szampon (oba najlepiej bezzapachowe), gumka do włosów, żel do higieny intymnej, pasta do zębów, szczoteczka, dezodorant w sztyfcie lub kulce, grzebień, krem do twarzy. Przyda się też krem do rąk (najlepiej bezzapachowy, szybko wchłaniający się), pomadka nawilżająca do ust! Po porodzie naturalnym tantum rosa, po cesarskim cięciu octenisept.
Rzeczy nie niezbędne, ale czasem przydatne:
słuchawki do telefonu, książka, krzyżówka (moje pierwsze dziecko było bardzo grzeczne, naprawdę miałam czas na czytanie książki w szpitalu :) ), jednorazowe nakładki na sedes, suchy szampon do włosów, maść z lanoliną do sutków, ręcznik papierowy
Ponadto woda mineralna i biszkopty (naparawdę!)


Dla dziecka:
- pieluszki jednorazowe,
- chusteczki nawilżane,
- 2-3 szt pieluszek tetrowych (przydatne np. podczas karmienia),
- ubranka (3 pajace lub 3 komplety spodenki +body/blueczka),
- rożek / kocyk,
- smoczek - jeśli zamierzacie korzystać.

To, co musicie zabrać dla maluszka w dużej mierze zależy od szpitala. Warto wcześniej wybrać się na oddział i dopytać. Niektóre szpitale wymagają dodatkowo ręcznika dla dzidziusia, butelkę ze smoczkiem (gdyby mama nie chciała lub nie mogła karmić piersią)...

Fotelik i ubranie na wyjście zarówno dla mamy jak i dla dzidziusia najlepiej przynieść w dniu wypisu.

Rzeczy, które na pewno się nie przydadzą (a wiedziałam je u innych pacjentek)
- prostownica do włosów - nie wyobrażam sobie, żeby jakakolwiek kobieta czy to po porodzie naturalnym czy po cięciu miała siłę prostować włosy, no way!
- misie, grzechotki czy inne zabawki dla dziecka - noworodek nie dość, że nie jest w stanie ich wziąć do rączki, to nawet nie bardzo je widzi ;)



Komentarze

Popularne posty